Звіт

керівника дошкільного навчального закладу «Дзвіночок» за 2017 – 2018 н.р

 

 Семидубський дошкільний навчальний заклад знаходиться за адресою: 35650, с.Семидуби, Вулиця Центральна – 1, Дубенського району.  Розрахований на 20 місць, працював за Базовою програмою розвитку дитей старшого  дошкільного віку «Впевнений старт», програмою розвитку дитини «Українське дошкілля».  

 

 

Відомості

Показники

1.

Мова навчання

українська

2.

Кількість груп усього

1

 

 

 

 

3.

Режим роботи груп:

 

4 години

 

4.

Кількість вихованців

12

5.

Кількість працівників усього

2

педагогічний персонал

1

             обслуговуючий персонал

1

6.

вік (педагогічних працівників)

 

до 30років

_1

до 35 років

1

до 40років

-

після 45років

_

7.

-стаж:

 

до 3 років

1

до 5років

_

до 10 років

 

до 15років

_

до 20років

_

більше 20років

_

 

 

 

1

 

 

 

 

 

  

Аналіз роботи закладу протягом 2017-2018 навчального року

 

          Аналіз методичної роботи закладу

 

         Упродовж 2017-2018 навчального року навчально-виховний процес дошкільного навчального закладу був спрямований на вирішення головної методичної мети: «Впровадження компетентністного  підходу  для забезпечення гармонійного та різнобічного розвитку особистості» та головних річних завдань:

1.     Формування  у дошкільників культури здорового способу життя як складову його психофізичного розвитку.

2.      Наступність дошкільної та початкової освіти - взаємозв’язок і взаємоузгодженність.

     3.Співробітництво сімї і ДНЗ у розвитку духовного потенціалу дитини.

         Аналіз роботи закладу протягом 2017-2018 навчального року здійснювався за 6-ма блоками.

Методична робота з педагогічними кадрами у 2017-2018 навчальному році була спрямована на підвищення професійного рівня педагогів.

 З метою реалізації головних завдань адміністрацією навчально – виховного об’єднання був переглянутий, на основі діагностики самооцінки педагогів та оцінки адміністрації, рівень професійної майстерності педагогів і сплановані різні форми методичної роботи з кадрами, які забезпечили необхідний рівень знань, умінь та навичок у досягненні мети. Треба відмітити, що педагоги активно займаються самоосвітою поглиблено працюють за наступними напрямками, підвищуючи свій професійний рівень.

З метою підвищення теоретичного рівня та фахової підготовки колективу були придбані новинки методичної літератури, наочні матеріали, розвивальні та дидактичні ігри, які шляхом самоосвіти опрацьовували протягом навчального року педагоги. Також проведена підписка на періодичні видання: «Дошкільне виховання», «Джміль», «Палітра педагога», «Безпека життєдіяльності».

          З метою підвищення педагогічної майстерності педагогів, спрямовуючи навчально-виховний процес на  виконання головних завдань, адміністрацією були сплановані та проведені протягом навчального року такі форми методичної роботи, а саме: засідання педагогічної ради «Завдання навчально-виховної роботи на 2017-2018 навчальний рік» (серпень); «Розвиток зв’язного мовлення дошкільників через різні розділи пограми»(грудень); «Аналіз навчально-виховного процесу за 2017 - 2018 навчальний рік. «Наступність роботи ДНЗ і школи»  (травень);  

- педагогічний ринг «Творчі ігри дошкільників» (лютий), колективні перегляди занять та режимних моментів (жовтень-квітень), консультації (щомісяця), підгрупові  консультації (листопад, січень, березень, квітень) та індивідуальні  (вересень, грудень, лютий).

 Завідувач  ДНЗ систематично відвідувала семінари – практикуми , що відбувалися у дошкільних навчальних закладах району.

-                   Відвідування цих заходів допомогло колективу на належному рівні вирішити головні завдання річного плану роботи.

 

Аналіз навчальної роботи з дошкільниками

 

         Практичним кроком у розв´язанні завдання стало поповнення пізнавально-інтелектуальних центрів груп новими дидактичними посібниками пізнавальної спрямованості,посібниками з основних сфер життєдіяльності Базової програми « Впевнений старт».

Освітні завдання, що ставились на 2017-2018 навчальний рік виконані, проаналізовані на педагогічних радах з педагогічним колективом Семидубського аграрного ліцею І-ІІ ступенів, виробничих нарадах, нарадах при завідувачу. Розроблені конкретні рекомендації з кожного розділу, проведені консультації та співбесіди з працівниками та батьками з метою удосконалення,доповнення змісту даного розділу.

За навчальний рік  згідно з річним планом було організовано і проведено заходи щодо початку та закінчення навчального року;успішно проведені традиційні свята дитячого садочка.

Велика увага приділялась обліку дітей дошкільного віку та охопленню їх  суспільним дошкільним виховання (систематично здійснювався соціально – педагогічний патронат,був відкритий консульпункт по підготовці дітей до школи).

Діти  молодшого дошкільного віку засвоїли правила особистої гігієни, набули навичок самообслуговування, пройшов розвиток сенсорики дітей, діти засвоїли основні кольори, назви овочів, фруктів.

       У підгрупігрупі  старшого дошкільного віку діти  ознайомлені з елементами грамоти, мають навички оволодіння письмом, здобули певні уявлення з мовленнєвого розвитку, формування початкових математичних уявлень, засвоїли вміння і навички на заняттях із зображувальної діяльності.

          Порівняно з попереднім навчальним роком,підвищився рівень засвоєння програмового матеріалу з математики, а дітей середнього рівня розвитку збільшилось на 4%,високого рівня – на 6%.

Проте варто вказати на деякі недоліки, які спостерігаються як на відкритих, так і на щоденних заняттях:

   відсутність системи у здійсненні індивідуального підходу;

   потребує подальшого вдосконалення робота з мовленнєвого розвитку;

   недосконале відпрацювання навичок з основних рухів.

Результати обстеження рівня розвитку вихованців закладу за минулий навчальний рік свідчить ,що педагогічний колектив на достатньому рівні виконує завдання, висунуті Державною базовою програмою та нормативними документами.                                   

          Випускники ДНЗ підготовлені до навчання в школі, пройшли соціальну адаптацію, у них сформована життєва компетентність відповідного віку.

        Належне місце в роботі дошкільного закладу займає співпраця із Семидубським аграрним ліцей та сільською радою, завдяки сільській раді було придбано в заклад музичний центр. Позитивна взаємодія вчителів та вихователів обумовлена організацією спільних методичних заходів із використанням інтерактивних форм роботи. Зусиллями педагогів школи та дошкільного закладу організовані такі заходи,як: свято Першого дзвоника, свято Миколая, різдвяні розваги, були організовані екскурсії дітей, а саме: по школі (вересень), бібліотеку (лютий). Така робота сприяє позитивній адаптації старших дошкільників до школи.

 

            Аналіз виховної роботи

 

  Навчально-виховна робота в Семидубському  ДНЗ  у 2017-2018н.р. була спрямована на загальний розвиток дитини.

   Згідно з річним планом було заплановано і проведено комплекс виховних заходів. Треба відзначити високу якість і результативність таких заходів:

-         Осінній ярмарок;

-         Родинне свято  « Великодні гаївки»;

- Спортивна розвага « Тато, мама й я – здорова сім’я »; 

-  Випускний бал.

 

 

З метою національно-патріотичного виховання у груповій кімнаті  створено куточок державної символіки. Відбувся День відкритих дверей для батьків, де батьки мали змогу побувати на відкритих заняттях, виховних заходах, спортивних змаганнях.

    Згідно з річним планом у ДНЗ проводилась певна робота з формування здорового способу життя, попередженню травматизму.

   Проведено ряд місячників: «Увага! Діти на дорозі!» ; місячник протипожежної безпеки , Тиждень безпеки.

    В ході місячників було заплановано і проведено чимало заходів: виставки малюнків, конкурси творів. Для дітей було проведено профілактичні бесіди.

 Систематично  проводиться робота щодо запобігання дитячому травматизму: виховні години з протипожежної, радіаційної безпеки, запобігання  травматизму, правила поводження з електроприладами, правила поведінки в суспільних місцях.

   Робота з батьками в 2017-2018 н.р. була спрямована на створення  єдиного колективу вихователів, батьків , дітей. Тому, для реалізації завдань Семидубського  ДНЗ  проводились різноманітні форми роботи з батьками: батьківські збори, індивідуальні бесіди, консультації. Намагаємось, щоб батьки були не просто спостерігачами, а активними учасниками навчально-виховного процесу. Так, жодний захід не проходить без участі батьків, запрошуємо їх на перегляд занять, режимних моментів. Але на цьому не можна зупинятись, а навпаки – ще більше працювати над питанням єдності між дитсадком та  сім’єю, які не просто можуть, а повинні знати як живуть їхні діти.

       Усі форми роботи, різні заходи, проведені в ДНЗ, були направлені на забезпечення умов для повноцінного, різнобічного розвитку дітей, з метою виховання ініціативи, творчості дошкільнят .

Підводячи підсумок навчального року можна стверджувати, що робота велась чітко і цілеспрямовано.

 

  Аналіз роботи з батьками

 

      Одним із головних напрямів роботи ДНЗ – робота з батьками, які є повноцінними учасниками навчально-виховного процесу взаємодіють у тріаді – батьки - діти – вихователь. У дошкільному закладі вихователями  проводиться робота з родинами відповідно до умов життя, складу сім’ї, психологічного клімату. Практикуються тематичні консультації, бесіди, групові та класні батьківські збори.

                  У 2017-2018 навчальному році педагогічний колектив приділяв велику увагу:

-  формуванню тісного взаємозв’язку навчально-виховного закладу із сім’єю, вивченню особливостей спілкування у сім’ях з метою здійснення

диференційованого підходу до кожного вихованця;

-  особистісній діагностиці дітей, виготовленню для батьків інформаційних матеріалів про стан здоров’я дітей («Листок здоров’я»), індивідуальному консультуванню батьків педагогами, медичною сестрою з метою подолання труднощів і розв’язання проблем розвитку дітей.

    Анкетування батьків свідчить про наступні результати роботи закладу в співпраці з сім’ями вихованців: більшість батьків  зазначають, що діти із задоволенням відвідують навчальний заклад, повертаються додому у гарному  настрої; батьки  задоволені педагогами, які працюють із дітьми, і їх ставлення до

дітей.       

                       Вже стала хорошою традицією співпраця з батьками, які  допомогли в  поліпшенні матеріально-технічної бази.

-         зроблено капітальний  ремонт;

-         придбано канцтовари та інші необхідні речі щоденного використання.

-         придбано музичний центр.

      У нашому закладі  протягом останніх років налагоджено тісну співпрацю між відділом освіти, сільським головою, санепідемстанцією. Це засвідчує, що дошкільний заклад не просто має можливість функціонувати, а й має ошатний вигляд, зміцнилася матеріально-технічна база, щоб у дитячому садку було комфортно дітям і персоналу.

 

                                                        

     Роботу педагогічного колективу за минулий навчальний рік оцінено як задовільну.